• Vanaf 6 mei weer jeugdvoetbal bij Minor!

Nu het kabinet en de gemeente voorzichtig weer ruimte aan de jeugd geeft om te sporten, kan vanaf woensdag 6 mei weer getraind worden door de Minor-jeugd. Onze seniorenleden moeten helaas nog even geduld hebben.

Twee groepen

Het kabinet heeft de jeugd in twee groepen verdeeld en hanteert hiervoor verschillende regels.

• Jeugd van 6 t/m 12 mag in teamverband trainen mét partijtjes. Oefenwedstrijden zijn niet toegestaan.
    • Jeugd van 13 t/m 18 jaar mag in teamverband trainen, echter op 1,5 meter afstand én het is niet toegestaan om partijtjes of oefenwedstrijden te spelen.

De betreffende jeugdleiders én jeugdleden ontvangen op korte termijn een extra bericht met toelichting op de regels omtrent het hervatten van het voetballen.

Geen ouders op sportpark Kollenberg

Het kabinet en de gemeente Beekdaelen hebben Minor nadrukkelijk gevraagd om de landelijk verplicht gestelde regel, dat ouders alleen maar de jeugd mogen brengen en halen, strikt te handhaven. De club begrijpt dat de (groot)ouders graag weer de jeugd willen zien voetballen. Helaas moeten wij toch een dringend beroep doen om afstand te houden en de jeugd enkel te brengen en af te halen nabij de poort van ons sportpark.

Tijdens de trainingen wordt het sportpark gesloten. Ook de kleedlokalen, kantine en parkeerplaats blijven gesloten. Buiten de trainingen om is het sportpark voor iedereen gesloten.

De jeugd wordt zoveel mogelijk gevraagd gewoon met de fiets naar de training te komen. In overleg met Hockey Club Nuth wordt er gewerkt aan een plan om onze parkeerplaats dusdanig in te richten, dat het mogelijk is dat ouders hun kinderen kunnen afzetten en ophalen, zonder dat hierbij opstoppingen of samenscholing ontstaat.

Tot slot

Meer dan ooit verlangen we om weer gewoon op het veld te staan. Om weer lekker onze sport uit te kunnen oefenen, én om weer gezellig onder onze sportvrienden te zijn. Deze versoepeling lijkt een voorzichtige stap vooruit, terug naar het voetbal als vanouds. Wij willen iedereen verzoeken om de regels van het kabinet dan ook zeer serieus te nemen, zodat we in de toekomst hopelijk meer van dit soort stappen kunnen nemen. R.K.S.V. Minor is blij dat onze jeugdleden weer mogen gaan voetballen. Aan al onze seniorenleden zeggen wij: Hou vol, heb geduld! Probeer jezelf fit te houden door thuis of in de natuur aan je conditie te werken. Maar vooral, blijf gezond!

Met sportieve groet,

Bestuur R.K.S.V. Minor